مزایا و معایب کامپوزیت ونیر


مجتمع دندانپزشکی چیست؟

باندینگ دندانی یک راه عالی برای ترمیم دندان و رفع عیوب دندانی است. بسیاری از افراد به دلیل خوردن غذاهای سنگین، عادات بد دهان مانند دندان قروچه، شکستن تخم مرغ یا ورزش های مختلف دندان های خود را در معرض خطر قرار می دهند و پس از مدتی ممکن است این افراد دچار ترک خوردگی لب یا شکستگی دندان شوند.

پرکردن کامپوزیت دندان در اثر کامپوزیت دندان، پوسیدگی، شکستگی و ... مانند قسمتی از کامپوزیت دندان، روشی مطمئن برای پرکردن دندان ها می باشد و پس از تخلیه حفره های دندانی، پس از تخلیه حفره های دندانی، دندانپزشک آن را روی فضای خالی دندان ها قرار می دهد و با غواص مخصوص RA قرار می دهد.

مواد تشکیل دهنده نقش مهمی در مسواک زدن دندان ها دارند، زیرا برای دندان هایی که فاصله زیادی بین آنها وجود دارد یا دندان های تغییر رنگ به دلیل نوشیدن نوشیدنی های رنگی متفاوت، فلزات مضر را می توان به طور کامل ترمیم کرد و زیبایی دندان ها و طرح لبخند را بازیابی کرد. در ادامه این مقاله، مزایا و معایب دکینگ کامپوزیت را به تفصیل توضیح خواهیم داد تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.

مزایا و معایب کامپوزیت ونیر

پرکردن دندان با کامپوزیت فواید بسیاری نیز به همراه دارد که نتایج موثری در رفع بسیاری از مشکلات دندانی دارد. به طور کلی برخی از مزایای پرکردن دندان با دندان های کامپوزیت عبارتند از:

از ونیرهای کامپوزیت می توان برای ترمیم حفره های دندان استفاده کرد.

ونیرهای کامپوزیت یک گزینه ایده آل برای پر کردن فاصله بین دندان ها هستند.

دندان های شکسته یا ترک خورده را نیز می توان با این روش ترمیم کرد.

همچنین می توان از ایمپلنت های دندانی برای بهبود ظاهر دندان ها استفاده کرد.

پس از پر شدن دندان با ونیرهای کامپوزیت، دندان قدیمی عمر بیشتری خواهد داشت.

ونیرهای کامپوزیت گزینه ای ساده تر، مقرون به صرفه تر و سالم تر از آمالگام برای دندان ها و بدن شما هستند.

مهمترین مزیت پرکردن دندان با پر کردن کامپوزیت این است که می تواند مشکلات خارج از دندان را برطرف کند و لبخندی متفاوت به شما هدیه دهد.

زمان پر کردن دندان با کامپوزیت بسیار کوتاه است و معمولا در یک جلسه قابل انجام است.

بر خلاف پر کردن آمالگام، می توان آن را به راحتی روی دندان های عقب و جلو اعمال کرد.

یکی دیگر از مزایای مولتی ویژن این است که رنگ ها برای هر بیمار و بسته به دندان های دیگر آنها متفاوت است، بنابراین ظاهری کاملا طبیعی دارد که زیبایی دندان ها را افزایش می دهد.

ونیر کامپوزیت از طریق تابش ویژه به خوبی به دندان مورد نظر می چسبد و همچنین از دندان و بافت لثه محافظت می کند. کامپوزیت دندان از گسترش حساسیت به دما مانند دندان درد هنگام نوشیدن نوشیدنی های بسیار سرد یا گرم جلوگیری می کند.

کامپوزیت دندان تا حد زیادی از شکستگی دندان و ترک خوردن لب ها جلوگیری می کند و از دندان ها در برابر حوادث مختلف محافظت می کند. مزیت دیگر کامپوزیت دندان این است که این روش کاملا بدون درد و بدون خونریزی بوده و نیازی به بیهوشی ندارد و در کمترین زمان انجام می شود.

جدای از آنها، وقتی به معایب پرکردن دندان با مواد کامپوزیت نگاه می کنیم، به جرات می توان گفت که کامپوزیت دندان آسیب جدی وارد نمی کند و راه حلی مطمئن و مفید برای بیماران در هر سنی است. بعد از عمل ممکن است دندان ها به مدت دو تا سه روز و خیلی موقتی حساس تر شوند که بعد از مدتی کاملاً از بین می روند. مورد بعدی این است که رنگ دندان های کامپوزیت با استفاده از چای، سیگار و الکل و همچنین سایر دندان ها تغییر می کند.

کامپوزیت های دندانی چگونه ساخته می شوند؟

قبل از پر کردن دندان با مواد کامپوزیت باید معاینات پزشکی انجام شود. اولین مشکلی که باید برطرف شود پوسیدگی دندان است که باید برداشته شود و سپس پر شود. به طور کلی روش های کامپوزیت دندان با بی حسی موضعی و بدون بیهوشی انجام می شود.

هنگام استفاده از ونیرهای کامپوزیت، دندان های جدید باید مطابق ساختار اصلی خود قرار گیرند. علاوه بر آن، بسیار مهم است که ترکیب را به گونه ای روی دندان قرار دهید که بتواند به خوبی و خوبی عمل کند.

ماندگاری کامپوزیت ونیر چقدر است؟

دهان مانند سایر عمل های مربوط به دندان ها و لثه ها، طول عمر مواد کامپوزیت قرار داده شده بر روی دندان نیز بسته به عوامل مختلف متفاوت است. دلایل اصلی تاثیر قابل توجه بر طول عمر کامپوزیت ها عادات و اهمیت بهداشت دندان است. شما هر روز از نخ دندان استفاده می کنید. حتی با استفاده از مسواک و دهانشویه نیز می توانید دوام بالای ترکیب را مشاهده کنید.

عوارض احتمالی کامپوزیت دندان چیست؟

همانطور که در مقاله توضیح داده شد، پس از فرآیند باندینگ کامپوزیت به سطح دندان، ممکن است دندان ها برای مدتی به سرما یا گرما حساس شوند. این کاملا طبیعی است و جای ترس ندارد و پس از مدت کوتاهی که دندان ها به این کامپوزیت ها عادت می کنند، حساسیت بیش از حد خود به خود در مدت کوتاهی از بین می رود.

پیروی از توصیه های دندانپزشک پس از درمان و رعایت مراقبت های لازم، نکات ایمنی و بهداشتی باعث می شود که دندان های شما دچار عوارض جانبی جدی یا عوارض جانبی نشوند. مراقبت از دهان و دندان پس از پر کردن دندان نیز به افزایش طول عمر کامپوزیت ونیرها کمک می کند.

آیا بعد از پر کردن دندان با ونیرهای کامپوزیت دندان شما درد می کند؟

پس از پر کردن دندان، ممکن است در حین جویدن، درد خفیف یا شدیدتری در ناحیه دندان ایجاد شود. این مشکل موقتی است و پس از مدتی به طور کامل از بین می رود و با بهبودی دندان درد نیز فروکش می کند. به طور کلی، تمام عوارض احتمالی ناشی از ونیرهای کامپوزیت به طور متوسط ​​در عرض 1-2 ماه از بین می روند.

اطلاعات بیشتر: https://drsheidaclinic.com/ 

[ بازدید : 183 ]

[ يکشنبه 1 مرداد 1402 ] 16:35 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]